2014. december 17., szerda

Éhezők viadala 2.




Én igazán irigylem azokat, akik egy-egy nehéz időszakban lefogynak a stressztől. Jönnek a nádszálkarcsú szaktársaim a vizsgára, és panaszkodnak, hogy két napja nem tudnak enni, mert úgy izgulnak. Együttérzően hallgatom őket, jobb kezemben egy kávéval, balban egy Mars-szelettel, és enyhe lelkifurdalással gondolok arra a tábla csokira, amit előző nap megettem. Én ugyanis stressz- és unalomevő vagyok. Vizsgaidőszakban pedig mindkettőből kijut az embernek. De ha ez a vizsgaidőszak pont télen van, az csak az igazi katasztrófa: nem elég, hogy az ünnepek miatt folyamatosan lakomázunk a családdal, még a tanulást is evéssel kísérem. Az a baj, hogy túl sokat olvastam erről (is), és így egész sor mentséget gyűjthettem össze az önfegyelem hiányának leplezésére. A csokoládé jót tesz az agynak. Az olajos magvak segítik a gondolkodást. Ha stresszelek, nem tudok az olvasmányra koncentrálni, ezért oldani kell a feszültséget. Amíg elmegyek a konyháig, mozgok, ami frissíti a vérkeringést. A koffein szintén.
Ha valami igazán unalmasat kell olvasnom, vagy csak fáradt vagyok, ötpercenként pattanok fel az íróasztaltól: nekem azonnal ennem kell egy narancsot, egy kocka csokit (kettőt), egy kis zserbót, innom egy teát vagy kávét. Így tehát, amíg a többi lány arról panaszkodik, hogy kifogyott a nadrágjából, én szálfaegyenesen és behúzott hassal állok mellettük a folyosón: ha leülnék, lehet, hogy kiszakadna a nadrágom.
Próbáltam átállni stressz-evésről stressz-éhezésre. Miközben a könyveim fölé görnyedtem, csokis muffinok képei villantak föl előttem, és az ásványvíz buborékjai égették a kávéhoz szokott torkomat. Amíg az egyetem felé utaztam, félreolvastam a táblákat: így lett a kéményseprőből kürtőskalács (nem tudom, hogyan), és a papírgyár melletti Sajtoló utcából Sajtroló, az Almagyar utcából Almagyár utca. De kitartottam, idegesen kopogtam az ujjaimmal az asztalon, és tikkelt a szemem tanulás közben. Mikor már apokaliptikus erővel törtek rám azok a képek, amelyeken éhen halok, vagy rosszul teljesítek a vizsgáimon, mert alultáplált vagyok, kirúgtam magam alól a széket, és futottam a konyhába zabpelyhes kekszet sütni. Hát így megy ez.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése