2015. január 8., csütörtök

Csak sikkesen


Fotó: messynessychic.com


Párizsban jártam. Gondoltam, most belemerülök a „párizsi nő”-jelenségbe. Előre nézelődtem az interneten, mi most a divat arrafelé: nem akartam lemaradni. Megnéztem az időjárás-előrejelzést. Elolvastam a Párizsi sikk című könyvet. Kimentem Párizsba, ahol a beígért 12 helyett 4 fok volt az utcán, na jó, a Louvre-ban volt vagy 17, de az sem  banánérlelő meleg. Állig betakarózva caplattam szőrös csizmámban és térdig érő pufidzsekimben. A csodásan csavart frizurámat összenyomorgatta a sapka, a kezeim még a kesztyű alatt is elfagytak. Az arcomat kifújta a szél, a szemem könnyezett, lefolyott a sminkem, kiszáradt a szám. Néha pedig jött egy könnyed fuvallat, amely a pokróc méretű sálamat a fejemre fújta. Már-már fel akartam adni: ki akar havasesőben a Sanzenizén sasszézni? Inkább beülök egy cuki kis patisszehribe és eszem csillagászati árú makaront. De végül győzött bennem a bölcsész. Makaron van otthon a Szamosnál is, de Szanmiselbulvár nincs, úgyhogy vonszoltam magam tovább. Eközben a „párizsi nők” (valamiért tele volt velük a város) párducmintás tűsarkúban (a fázósabbak bokacsizmában), miniszoknyában, nyitott vékony szövetkabátkákban suhantak az utcán. Arra jutottunk, hogy ez biológia meg genetika, meg fizika: hozzászoknak az éghajlathoz. De én tudom, hogy valójában a „párizsi nők” is fáztak néha: amikor rám néztek, kirázta őket a hideg. Sosem láttak még igazi fókavadászt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése