2014. október 23., csütörtök

Ismétlés a tudás anyja

Tavaly, amikor az államvizsgákra készültem, kerestem a minél jobb megoldásokat a tanulásra. Egész sor bejegyzés született a különféle ötleteimből, nagy részük még az előző blogon van, és mivel posvány az idő, lehet olvasgatni, íme egy csokor a régebbi bejegyzéseimből!
1. A vizsgabizottság tervezett lekenyerezéséről szóló bejegyzéseimet itt és itt olvashatjátok.
2. Mindenhol azt írják, hogy a sport meg a meditáció fejleszti az agyat és segíti a tanulást. Én próbáltam már futni, relaxálni és jógázni, de valahogy rosszul áramlott bennem a csí. Lehet, hogy alkalmatlan vagyok.
3. Próbáltam rendet tenni a szobámban, hátha segít a koncentrálásban a káosz megszüntetése.
4. Két megoldást is találtam a feledésre! Az egyik a körmökben rejlik, a másik pedig a suttogásban.
5. Utánajártam, hogy hová folyik ki a kezeimből az idő, amire oly nagy szükségem lett volna a tanuláshoz.

Ma megnéztem, mit mondtak a zsidó bölcsek a tanulókról, nem dobott fel túlságosan, amit olvastam. Ugyanis négy tanulót különböztetnek meg: 
"Aki gyors felfogású, de könnyen is felejti, amit tanult. Ennek a haszna kárba vész.
 Aki nehéz felfogású, de nehezen is felejt. Ennek érdeme ellensúlyozza hibáját.
 Jó felfogású és jó memóriájú - ez a jó tanuló.
 Rossz felfogású és gyorsan felejtő - ez a rossz tanuló".
(Naftali Kraus: Ősi forrás) 


Szíven ütött, amit eddig is tudtam; én az első csoportba tartozom. Íme a bizonyíték, hogy nem mindig jó elsőnek lenni. Hát...ez van. De ha eszem csokoládét, az boldogsághormont termel, a kávé pedig feldobja a vérnyomást, az olajos magvak segítik a koncentrációt, a zsírok pedig a vitaminok felszívódását! Valaki pedig nekem fog segíteni, hogy kiférjek a szobám ajtaján!


Különben is, a rabbi már megmondta, hogy azért kell tanulni, hogy jobbak legyünk, nohát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése