2014. augusztus 19., kedd

A.l.i.: Bambi

A poroszlói ökoparkban jártam, és rengeteg abszolút lényegtelen információval gazdagodtam! Láttunk halakat, siklókat, békákat, pelikánt, kacagó Jancsit (az egy madár, nem egy szemüveges kecskepásztor), szamarat, teknősöket, őzet vagy szarvast, ezt nem tudtuk eldönteni. Néztük Bambit a kerítés túloldaláról, és szenvedélyes vitába kezdtünk a barátnőimmel arról, hogy Bambi (a mesebeli) szarvas-e vagy őz. Én kitartóan védtem az álláspontomat: Bambi kicsinek őz, mert azok pöttyösek, felnőttként pedig szarvas. Mert a kis őzekből felnőttként és hímként szarvas lesz. Mert kinő a szarva is, hogy tudjon vele harcolni. 
A wikipédia szerint Bambi szarvasbikaborjú.  Kishúg könyvei közül kiloptam a Felix Salten-regényt. A kilencedik oldalon Bambi megkérdezi az anyukáját: "Mi az: őzek?". És anyuka válasza: "Te őz vagy, és én őz vagyok. Ez együtt: őzek. Érted?" Tehát a kis pöttyös ropilábú, nagyszemű állat őz! De az indexen találtam egy cikket, amelyben német állatvédők felhívták a figyelmet arra, hogy minket bizony szépen átvertek. Disney bácsi hazudott nekünk! Amerikában ugyanis nincsenek őshonos őzek, ellenben vannak fehérfarkú szarvasok, és Bambi őzgidából fehérfarkú szarvasborjú lett. És az apukája is szarvas, nem pedig őz. Felcsaptam Brehm lexikonát az állatokról, és megtudtam, hogy létezik olyan állat, hogy bobak, hányadik lábujján jár az őz, hogyan épül fel a kérődzők gyomra, és hogy agancsuk van a szarvasféléknek, nem pedig szarvuk. Az őzbaknak négy éves korára fejlődik ki az agancsa teljesen. A gímszarvasoknak sörénye van! A nőstényeket pedig az őzeknél meg a szarvasoknál is sutának hívják, ami nem gender-fair, na mindegy...
Az őzektől (szarvasoktól?) aztán tovább kellett állnunk, mert jött egy kislány, aki harsányan üvöltözte a pihenő őzeknek/szarvasoknak: "HOZTAAAAM NEKTEK FŰT, ŐZIKÉK!!! SZEDTEM NEKTEK FŰT!!!". Mi hamarabb feladtuk, mint az őzikék, és inkább lezártuk a vitát. Tök mindegy, hogy mi Bambi, de cuki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése