2014. szeptember 22., hétfő

Daily routine

Én őszintén sajnálom a fiúkat, amiért nem sminkelhetik magukat. Hihetetlenül jó érzés számomra, amikor reggel belenézek a tükörbe, és biztathatom magam azzal, hogy csak egy kis szemfestékre van szükségem ahhoz, hogy ne nézzek ki zombinak az egyetemen. Ha jó kedvem van, halvány sminket teszek föl, amit a fiúk nem is vesznek észre, ha rossz kedvem van, sötétre festem a szememet, ha nosztalgikus hangulatom van, cicaszemeket festek, ha pedig süt a nap, elég egy halvány csillogós szemhéjpúder. A számra tehetek színezett ajakápolót, de pink rúzst is, halvány szájfényt vagy vörös rúzst akár. A szemem alatti karikákat eltünteti egy jó kis korrektor vagy CC krém, szép az élet, hát nem?
Mikor ezt egy srácnak előadtam, csak nézett értetlenül, majd kijelentette, hogy őt a hideg rázná, ha ezzel minden nap foglalkoznia kéne, ő így is jól elvan a bőrében, köszöni szépen. L. barátom pedig kiröhögött, mikor meséltem neki, hogy szoktam futni: „És akkor felteszed a futó-sminket?”.
Persze azért az élet nem ilyen egyszerű: a ferences gimiben, ahová jártam, tilos volt sminkelni, úgyhogy csak végzősként engedtünk meg magunknak egy kis szempillaspirált, a bátrabbak pedig valami nude sminket, amit nem vesznek észre az atyák. Az osztályfőnököm viszont résen volt, és leszidta azt a lányt, aki feketével kontúrozta a szemét: „Réka, hányszor mondjam, hogy tilos szemöldökspirált használni?!”.
A volt jóferences diáklányok tobzódtak a sminkelésben az egyetem első éveiben: végre elő a sötétlilákkal, a kék és fekete körömlakkokkal, végre lehet bordó rúzst viselni gigászi szempillákkal! A kezdeti lelkesedésünket hamar letörte a mindennapi rutin, hogy a végére eljussunk az „Így is szép vagyok, szeressenek úgy, ahogy vagyok”-álláspontig, amikor no sminkben, karikás szemmel tántorogtuk végig a vizsgaidőszakot.
Sminkelni reggel kell, csak sajnos olyankor nagyobb a balesetveszély is. Ha hatkor kelek, nem állhatok neki rögtön szemet festeni, mert garantáltan lesírom a fáradtságtól az egészet. Reggel remegő kézzel lehetetlen szép tusvonalat húzni, és addig javítgatom a vonalat, amíg a végén úgy nézek ki, mint akinek behúztak kettőt a szeme alá. Vizsgaidőszakban pedig nincs az a korrektor, ami eltüntetné a szem alatti karikákat. Miután gondosan kifestettem a szempilláimat (szigorúan nyitott szájjal, mert csak úgy lehet koncentrálni), garantáltan tüsszögök egyet, hogy az egész festék kis pöttyökben a szemem alatt landoljon, feketére festve a gondosan eltüntetett karikáim helyét. Az orrfújással még a rúzsomat is letörlöm, és ha esik az eső, kénytelen vagyok vízálló szempillaspirált használni, mert félő, hogy a festék fekete csíkokban csorog végig az arcomon. Bár mikor legutóbb ez történt, megszánt a buszsofőr, és ingyen vitt haza, miközben sajnálkozó pillantásokat vetett rám.
Én megtanítanám a fiúkat is sminkelni, hadd kapjanak ők is egy újabb eszközt az önkifejezésre! Az első kísérletek már el is kezdődtek, semmi pánik fiúk, gyakorlat teszi a mestert!
 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése