2014. szeptember 9., kedd

István a király!



Múlt szombaton láttam az István a királyt, Kárpát-medencei árva és nehézsorsú gyerekek adták elő. Sosem tudom eldönteni, melyik dalt szeretem belőle a legjobban, de van egy, amelyik „történelem alapszakos bölcsészként” elgondolkodtatott. A „Mi lett volna, ha?” a történészek számára tiltott kérdés, ilyet egyszerűen hülyeség kérdezni. De a Véres kardot hoztam c. szám pont ezt feszegeti, egy alternatív magyar történelmet vázol fel, amelyben „Mohácsnál győzni fogunk, Dózsa lesz György királyunk”. Szerintem ez nagyon érdekes, ajánlom mindenkinek, hogy hallgassa meg így is a dalt!


Az István a királyt Bajusz még bakeliten bömböltette a szobájában. Birgit szorgalmatosan felvette a rádióból, az ő rongyosra hallgatott kazettáit hallgattam én még rongyosabbra. Aztán megkaptam cédén. Megvettük dvd-n. Történelmi hitelessége hagy maga után némi kívánnivalót, de szerelmes voltam Vikidál hangjába, úgyhogy nem érdekel. Hallgassátok Koppány vezért! És támogassátok a remény kis embereit, akik a legutóbb előadták.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése